נאפולי

העיר נאפולי היא עיר מרתקת מאד ולדרך שלה יש חשיבות גדולה מאד בהוויה האיטלקית. מצד אחד היא משמשת כעיר החשובה ביותר בדרום איטליה. היא מרכז כלכלי משמעותי ואזור משמעותי עם נמל חשוב וחיבור משמעותי לים. מצד שני היא המאפיין להבדלים בין האיטלקים עצמם, בין הצפון הנחשב עשיר יותר לבין הדרום הקשוח יותר. בתוך כל אלו נאפולי מבססת את עצמה כעיר חשובה, אך יותר חשוב מכך היא עיר ששיקמה את עצמה והופכת בשנים האחרונות למרכז אמיתי של אזורי בילוי, מסעדות מעולות והמוני תיירים המגיעים אל העיר ומבקשים להנות מהשילוב שבין העיר העתיקה לבין ההתחדשות הגדולה.

אטרקציות מרכזיות

נאפולי היא עיר תוססת שבשנים האחרונות הפכה לעיר טרנדית מצד אחד, אך כזאת היודעת לשמר את האותנטיות והמסורת שלה, מהשילוב הזה צומחות כמה אטרקציות מעניינות.

  • הרובע הספרדי קווארטיירי ספניולי – הרובע הספרדי יכול להיחשב ללב הפועם של העיר נאפולי. מצד אחד הצפיפות, הצבעוניות והקצב המסחרר, ומצד שני אזור המשלב בתוכו מקומיים ותיירים רבים המבקשים לטעום את העיר ולחוות אותה. השילוב בין הרחובות הצרים שבקומות העליונות תלויה הכביסה של בתי המגורים לבין החנויות הנמצאות על הרחוב. הרובע הוא מרכז עירוני תוסס עם מסעדות ומקומות בילוי, שהגבול המזרחי הוא מרכז הקניות החשוב לאורך רחוב ויה טולדו.
  • קסטל נואבוCastel Nuovo אחד מסמליה של העיר נאפולי. זהו מבצר גדול ממדים הנבנה על ידי שליטי העבר של העיר. המבצר חולש על אזור מרכז העיר. בנייתו של המבצר באה דווקא לנסות לדכא את ההתנגדות של תושבי נאפולי לשלטון הזר ששלט בהם. היום פועל במבצר מוזיאון עתיר יצירות של אמנים מדרומה של איטליה.
בואו לבנות יחד איתי את המסלול שלכם
  • סדנת פיצה בנאפולי – הכינו מרגריטה משלכם המחשבה הראשונה שמדברים על איטליה כולה, היא פיצה, העיר נאפולי מתהדרת בפיצות הטובות בעולם, לכן אין דרך מיוחדת יותר מאשר לחוות את סודותיה של העיר באמצעות סדנה להכנת פיצה מסורתית המיוחדת לעיר. במהלך הסדנאות תלמדו משף פיצה אמיתי. בסדנה לומדים את הסודות הקטנים ובעיקר נהנים מפיצה הכי טעימה שיש.
  • תחנות המטרו של נאפוליהעיר נאפולי מבקשת למצב עצמה כמוקד תרבותי, כחלק מהתהליך הפכו חלק מתחנות הרכבת של המטרו בעיר לתחנות מעוצבות ומיוחדות מאד שבהחלט שווה לבקר בהן או לפקוד אותן. אם אתם ממש בעניין, יש אפשרות לערוך סיור מודרך בעיר של חצי יום בתחנות המעניינות.
  • אצטדיון דייגו ארמנדו מראדונהבאיטליה משוגעים על כדורגל, בנאפולי זה כבר טרוף מוחלט. הקבוצה המקומית נחשבת לאהובה ויש קנאות כלפיה בעיר. האווירה סביב האצטדיון בימי משחקים היא חוויה מיוחדת ואם תצליחו לראות משחק, הרי שהרווח כולו שלכם. גם אם לא השגתם כרטיס, להצטרף לצפייה בבר או מסעדה מקומית הם חוויה בפני עצמה.

שלושה ימים בנאפולי

העיר נאפולי היוותה במשך שנים כנקודת מעבר מרומא ואזור הצפון לאיי הדרום, רוב המטיילים היו מבקרים בעיר ליום טיול ללא לינה וממשיכים ליעד הבא, כיום המצב השתנה אפשר ורצוי לבלות בעיר לפחות 3 ימים בהם תוכלו גם לראות את העיר, לחוש את האווירה ולאכול הכי טוב שאפשר.

בנאפולי לא מטיילים עם הרכב, העיר צפופה ודחוסה גם כך, הימנעו מכניסה עם רכב, מומלץ לבחור מלון הקרוב לאחת מתחנת המטרו על מנת להיעזר בה לצורך הטיול ברחבי העיר.

הקליקו כאן לבניית מסלול אישי

היום הראשון מרכז העיר

בעזרת מערכת המטרו הגיעו אל תחנת Toledo וממנה צאו דרך הרחוב הראשי ויה טולדו אל כיכר פלבשיטו, לאחר הליכה של מספר דקות באזור המרכזי, תגיעו אל כיכר המשאלות אותה תזהו לפי העמודים המיוחדים של כנסיית San Francesco da Paola הכיכר משמשת ככיכר המרכזית של עיר, ומזכירה במעט את כיכר סן פטרוס המפורסמת ברומא.

בצידה השני של הכיכר תוכלו לראות את ארמון המלכים  Palazzo Reale הארמון המפואר ששימש את מלכי נאפולי וצרפת ששלטו בעיר בעבר שוקם לאחר מלחמת העולם השנייה, וכיום הוא משמש כמוזיאון מעניין.

לחובבי הקפה, בסמוך לכיכר ולארמון ניצב בית הקפה המפורסם בעיר,  Caffe Gambrinus הפתוח כבר משנת 1860, רק זכרו שבאיטליה בכלל וכך גם בנאפולי, קפה שותים לרוב בעמידה.

לאחר הקפה המעורר המשיכו אל רחובה הראשי של העיר, רחוב ויה טולדו. זהו למעשה מדרחוב המלא בחנויות ובתי קפה ואפשר להסתובב בו בקלות בין שעה לשלוש שעות. הרחוב הוא חלק מהרובע הספרדי שקיבל את השם בשל השלטון הספרדי ששלט בעיר עד המאה ה17.

ברחוב מומלץ להנות מארוחה מקומית הכוללת פיצה מטוגנת או מאכלי ים נפלאים.

לאחר הארוחה אפשר להמשיך לגלות את העיר ובסמוך לרחוב תמצא את גלריה אומברטו הראשון Galleria Umbero 1 אפשר להנות מהמיצגים בגלריה, אך המבנה עצמו הוא המרשים באמת עם הכיפה המכסה אותו, ורצפת השיש המעוטרת בציורי 12 המזלות.

אתר חובה נוסף באזור שלא כדאי לפספס הוא קסטל נואובו Castel Nuovo המבצר שהוקם לפני כ800 שנה ונמצא בקצה רחוב Via San Carlo המבנה המרשים שימש להגנה על העיר וכיום הוא מוזיאון חשוב לתולדות העיר דרך האומנות של האזור בתקופות השונות.

לחצו ותתחילו לבנות את המסלול לאיטליה

אפשר להמשיך לסייר באזור בעוד מספר מוקדים, כולם קרובים ובמרחק הליכה, בהתאם לרצונות שלכם.

  • בית האופרה העתיק באירופה, תאטרון סן קארלו  Teatro di San Carlo
  • כיכר העירייה  Piazza Municipio

היום השני העיר העתיקה

היום השני יוקדש לביקור בחלק העתיק יותר של העיר באזור שכונת ספאקהנאפולי   Spaccanapoli פרושו של השם הוא חוצה נאפולי ובהתאם למסורת הבנייה הרומאית הקדומה, האזור בנוי בצורה של שתי וערב.

היום יתחיל ברחוב San Benedetto Croce שם כדאי קודם כל לשתות קפה. לאחר מכן המשיכו במעלה הרחוב אל כיכר סן דומניקו מג'ורה  Piazza San Domenico Maggiore. הכיכר קיבלה את שמה מהכנסייה השוכנת במקום ובהחלט שווה ביקור. בנוסף, אפשר להתרשם מהאווירה ולהנות מטעימה של עוגת הספוליאטלה Sfogliatella,הנפוליטנית שכל ביקור בנאפולי מחייב טעימה ממנה.

המשך היום ייקח אתכם לבית חולים מיוחד שכמוהו לא ראיתם, בית החולים לבובות Ospedale delle Bambole הנמצא ברחוב Via san Gregorio Armeno. המקום הוא למעשה כפי שניתן להבין משמו סדנא לתיקון בובות מסוגים שונים וכמו כן מוזיאון מעניין העוסק בנושא. החוויה מהמקום היא מיוחדת ומומלצת.

עוד אחד מאתרי החובה של העיר הנמצא בסביבה, הוא אזור הנקרא, נאפולי התת קרקעית Napoli Sotterranea . המקום הוא למעשה מערכת תת קרקעית של מחילות, בריכות מים ואולמות מתקופת השלטון הרומי. המקום שימש כאזור מחסה בתקופת מלחמת העולם ה2. והביקור בו מצריך הליכה עם פנסים, או בזוויות שונות של הגוף, אל האתר מובילות 132 מדרגת אותם יש לרדת ובסוף גם לעלות, אך זה לחלוטין שווה את המאמץ, עבור ילדים מדובר על אתר נפלא.

את היום אפשר לסיים ברחוב הראשי של האזור Corso Umberto שנחשב לרחוב קניות ובילוי מרכזי

היום השלישי קניות ומראדונה

קבוצת הכדורגל של העיר נאפולי היא נוכחת מאד בחיי התושבים של העיר. בסוף שנות ה80 ותחילת שנות ה90 שיחק בעיר מי שרבים רואים בו שחקן הכדורגל הגדול בהיסטוריה, דייגו ארמנדו מראדונה. מראדונה קשר את חייו בעיר, הביא את הקבוצה להישגים ותרם לתחושת הגאווה העירונית. באמצעות הסיור בעקבות מראדונה תוכלו להשיג כמה מטרות במחיר אחד.

  • להכיר את העיר בצורה שונה עם מדריך מקומי שיוביל אתכם בסמטאות שרוב התיירים לא מגיעים אליהם.
  • סיפור באמת יוצא דופן על איך הפך ילד חסר כל מארגנטינה לשליט העיר נאפולי באיטליה, וזכה למעמד של אל.
  • אפשרות להבין טוב יותר את העיר נאפולי, היחס בין הצפון לדרום, לאומיות ועוד.

את חלקו השני של היום אפשר להקדיש לאחד או יותר ממרכזי הקניות והשווקים שהעיר נאפולי התברכה בהם. כל אחד לפי ההעדפות שלו.

אפשרויות הטיול בנאפולי הן מגוונות והאטרקציות ומקומות חדשים נפתחים בה לאחרונה כל הזמן. אם תרצו לתכנן את החופשה הבאה שלכם בעיר על פי הרצונות שלכם, נשמח לסייע לכם בתכנון הטיול המושלם.

קניונים בנאפולי

  • Centro Commerciale Campania קניון חדיש ומודרני המציע מגוון חנויות ומותגים מקומיים ובינ"ל.

כתובת   Via Marco Polo, 80125 Marcianise CE, Italy
שעות פעילות פתוח כל יום 10:00-22:00

  • Centro Commerciale Auchan Napoli קניון מרכזי עם מגוון רשתות

כתובת  Via Argine, 380, 80147 Napoli NA
שעות פעילות פתוח כל יום 9:00-21:00

  • Galleria Umberto I הגלריה הממוקמת במרכז העיר היא גם מתחם שוקק של חנויות בגדים של תוצרת מקומית וחנויות תכשיטים.

כתובת Via San Carlo, 15, 80132 Napoli NA, Italy
שעות פעילות פתוח כל יום, חוץ מראשון 10:00 – 22:00

רחובות קניות מרכזיים בנאפולי

  • Via Toledo אולי הרחוב הפופולארי ביותר לקניות בעיר, ניתן למצא בו את כלל הרשתות ומעצבים מקומיים.

שעות פעילות כל יום 09:00-20:00

  • Via Chiaia רחוב יוקרתי המכיל חנויות מעצבים ביניהם Prada, Louis Vuitton, Armani

שעות פעילות 10:00-19:00

  • Via dei Mille רחוב קניות לבגדים ונעלים של מעצבים מקומיים.

שעות פעילות 9:00-19:00

שווקים בנאפולי

  • Mercato di Porta Nolana שוק המציג דגים, פירות ומוצרי מזון מקומיים

כתובת  Corso Giuseppe Garibaldi, 80142 Napoli NA, Italy
שעות פעילות: 6:00-14:00. פתוח כל יום, חוץ מראשון.

  • Mercato di Poggioreale שוק בגדים, מעין שוק פשפשים

כתובת  Via Marino di Caramanico, 80143 Napoli NA, Italy
שעות פעילות 7:00-14:00 בסופי שבוע בלבד.

  • Mercato di Antignano שוק המאמין בתוצרת מקומית, מוצרי מזון, טקסטיל ותכשיטים.

כתובת  Via Francesco Cilea, 80125 Napoli NA, Italy
שעות פעילות 8:00-13:00   כל יום, חוץ מראשון.

נאפולי עם ילדים – אטרקציות מרכזיות עבור ילדים

נאפולי לא נתפסת בתחילה כמתאימה לילדים, אך יש בהחלט מה לעשות בה גם עם ילדים.

  • הופ און הופ אוף Hope On Hop Off  דרך נפלאה לטייל בעיר באמצעות אוטובוס תיירים ממנו אפשר לעלות ולרדת במשך כל היום. האוטובוס משמש אטרקציה לכל התיירים המאפשר מעבר נוח ומשעשע בין האתרים השונים בעיר.
  • גן החיות של נאפולי zoo di Napoli גן חיות אשר בשנים האחרונות עשה קפיצת מדרגה והשווה עצמו לגני חיות מובילים בעולם. מקום מעולה למשפחות ואפשרות להכיר ולפגוש בעלי חיים מכל העולם.
  • סיור בעקבות מראדונה סיור שהוא חובה לחובבי הכדורגל, אך גם מציע זווית אחרת להכיר את העיר. החיבור המיוחד בין מראדונה לבין העיר נאפולי ותושביה הוא מיוחד מרגש.        הנוכחות של מראדונה בנאפולי עשרות שנים לאחר שהפסיק לשחק ולאחר שכבר הלך לעולמו היא מדהימה. בסיור נבקר במוזיאון המוקדש למראדונה, ציורי קיר מיוחדים ועוד הפתעות. סיפור יוצא דופן על הילד מפרברי בואנוס איירס בארגנטינה שהפך לכוכב על בעולם ואל בנאפולי.
  • קאסטל נאובו Castel Nuovo ילדים בדרך כלל נרתעים מאתרים היסטוריים, אולם הטירה המרכזית בעיר מוכיחה שילדים פשוט נהנים ממנה. הילדים מתרשמים מהאווירה של המקום והדמיון המפעל בו. זהו מקום נהדר לבלות בו בשיטוט עם הילדים תוך הוצאת אנרגיה ותצפית יפה אל עבר הים התיכון.
  • פאראו פארק    Pareo Park פארק המים הגדול ביותר באזור דרום איטליה המכיל בתוכו עשרות פעילויות ואטרקציות למשפחות. הפארק מאפשר בריכות שונות, מגלשות ומתקנים הקשורים במים.
  • עולם הקסמים Magic Land פארק שעשועים ואטרקציות המאפשר בילי של יום שלם של הפתעות והנאות מסוגים שונים. במקום כ40 אטרקציות המתאימות לכל גיל ולכל הרכב משפחתי. מובטחת הנאה מלאה ויום מלא פעילות.
  • Edenlandia מתחם של פארק שעשועים בנאפולי המתאים לגילאים הצעירים יותר. בפארק אפשר למצא רכבות, קרוסלת, מכוניות מתנגשות וגלגלי ענק, בנוסף ישנן גם רכבות הרים מיוחדות ומתקנים נוספים.
  • פארק פאלמה אוונטורה  Palma Avventura הפארק הינו פארק חבלים מיוחד המציע חוויה מיוחדת ומהנה במיוחד לילדים בכל גיל ואפילו להורים.

עונות השנה ושינוי של מסלול בהתאם

נאפולי שוכנת לחוף הים התיכון, לכן מזג האוויר בה לא אמור להפתיע את הישראלי הממוצע.

מזג האוויר בעיר נאפולי ולאורך החופים הצמודים לה דומה מאד לזה הישראלי והקיץ מכה בעוצמה בעיקר בעיר עצמה, אך יכולה להיות סבירות גבוהה יותר לגשם מאשר בישראל.

העונות הטובות ביותר לטיול בעיר הן בין החודשים מרץ ועד יוני. בחודשים אלו הטמפרטורות נעימות, הגשם הולך ומתמעט ובאופן כללי נח ונעים לטייל בעיר ללא מגבלות של חום כבד או ימי גשם לא צפויים.

בחודשים ספטמבר ואוקטובר מזג האוויר מתחיל להתקרר, אבל עדיין אפשר לטייל בצורה טובה ויתרון נוסף הוא בכך שכמות התיירים בעונה זאת נמוכה משמעותית והמחירים נוחים יותר.

בחודשי הקיץ, יוני עד אוגוסט מזג האוויר חם, הלחות עולה וקשה יותר לטייל בנוסף לכך העיר מתמלאת תיירים והמחירים בהתאם. עוד נקודה מעט בעייתית בעונות אלו, בנאפולי עדיין לא בכל מקום יש מזגנים, זו יכולה להיות בעיה.

בחודשים נובמבר ומרץ מזג האוויר הוא גבולי, אתם יכולים להנות ממזג אוויר נפלא אך לא כזה שיתאים לרחצה בים, ומצד שני בהחלט ייתכנו ימים גשומים ואפורים שיאלצו אתכם לשנות תוכניות.

חודשי החורף של דצמבר ועד פברואר לא מומלצים לטיול בנאפולי. חלק מהמלונות סגורים. אולם מצד שני העומס בעיר יורד. אם אתם מוכנים לטייל כאשר מזג האוויר הוא קר יותר ולא אחת גשום, זאת אפשרות סבירה.

מאמר נגמר, אך שאלות נשארו?

4 thoughts

  1. רומן הגיב:

    האם כדאי לתכנן ואפשר להנות עם רכב מחוץ לנאפולי? באזורים כפריים? האם כדאי ללון שם או לעשות טיול כוכב מהעיר והחוצה ובחזרה בערב?

    1. גימפל אלכסנדר הגיב:

      היי רומן בעיקר טיול באזור זה של איטליה מתרחש מחוץ לנאופלי עצמה – אזור אמאלפי/ סורנטו וכן ברובו מתנהל עם רכב , ההמלצה שלנו היא לישון באחד מהאזורים שציינתי ומשם לעשות טיולי כוכב שבהם גם יום טיול בנאפולי.

  2. נועה הגיב:

    האם הכול פתוח בראשון? מה מומלץ לעשות ביום ראשון?

    1. גימפל אלכסנדר הגיב:

      איטליה כמדינה קתולית מאוד מסורתית ויום ראשון יש עסקים שסגורים, אך לא כולם, כמו כן מומלץ לסייר ברחובות העיר העתיקה.
      להתרשם מהמבנים ההיסטוריים ובכלל לחוות את ההרגשה המיוחדת במינה שיש לנאפולי להציע
      כן חשוב להגיד שבאזורי התיירות המוכרים דווקא רוב העסקים כן פתוחים