מסלול הליכה בגרין ווי (מסלול הירוק של אגם קומו)

מסלול Greenway של אגם קומו הוא מסלול של יותר מ -10 ק"מ, אשר מאפשר לכם לגלות וילות וגנים, שרידים רומיים, כפרים עתיקים ונוף יפה.

מסלול Greenway עובר בין הערים קולנו, סלה קומסינה, אוסקוצ'ו, לנו, מזגרה, טרמצו וגריאנטה, בחלקם ממש מעל הערים ובחלקם לאורך האגם.

מסלול Greenway מחולק ל-5 חלקים בין עירים הבאים:

  1. Colonno – Sala Comacina
  2. Sala Comacina – Isola di Ossuccio
  3. Isola di Ossuccio – Imbarcadero di Lenno
  4. Imbarcadero di Lenno – Bolvedro di Tremezzo
  5. Bolvedro di Tremezzo – Cadenabbia

(ניתן להתחיל גם את המסלול מ-Cadenabbia)

קישור לאתר של המסלול: https://greenwaylagodicomo.com/en/

תשאירו את הרכב בחניה שנמצאת לאורך הכביש, לפני כניסה למסלול

כתובת חניה:Via Luigi Civetta, 22010 Colonno CO, איטליה

קישור לכתובת:Google:  https://goo.gl/maps/ADRMYNJ5guC3rBWN9

Waze:  https://www.waze.com/ul?ll=45.95600700%2C9.15013200&navigate=yes&zoom=16

נתחיל את הטיול מחלק ראשון: Colonno – Sala Comacina

המסלול מתחיל ב-Colonno. התחלו בחניון בחלק התחתון של  Via Cappella בקצה הדרומי של הכפר. תראו סימנים של Greenway del Lago. ואז תקחו את הצד הימני של הדרך Civetta ותכנסו לתוך הלב של הכפר הישן . עברו את הירידה אל האגם וחצו את  Pessetta torrente.

מכאן אתם מתחילים לטפס בעדינות מהכפר. ממשיכים לאורך הדרך הישן Via Regina שעובר בין הקצאות מדורגים ומטעי זיתים קטנים, מאיפו נפתח נוף לאגם.

אחרי כ 35 דקות הליכה נעימה, תוכלו להיכנס לכפר Sala Comacina, תגיעו לקפלה San Rocco.

מכאן אתם יכולים לרדת אל הכביש הראשי, או להמשיך לשלב הבא של Greenway.

חלק שני: Sala Comacina – Isola di Ossuccio

מן המקדש הקטן של San Rocco (שממנו יורדות מדרגות אבן דרך הכפר מימי הביניים אל המרינה של סאלה, Greenway ממשיך לאורך רחוב Via Regna הישן עם נוף מרהיב של האגם ושל Isola Comacina.

אחרי הגשר מעל Premonte, אתם מגיעים לכפר Ossuccio ויורדים דרך הכפר Spurano, חוצים את הכביש הראשי. לאחר שתעברו את הכנסיית San Giacomo, תחצו את הכביש הראשי שוב תחזרו אל המקדש Madonna del Soccorso.

בצומת עםרחוב  *Via Castelli, פנו ימינה, חצו את הכפר עם נוף למגדל הפעמונים של St Maria Maddalena. לאחר כיכר, תרדו אל הכפר Isola לכיוון Villa Balbiano. אחרי הגשר מעל Perlana torrente אתם מגיעים קמפו Campo.

* לחלופין, בצומת עם רחוב Via Castelli אתם יכולים ללכת ישר לכיוון המקדש Madonna del Soccorso ופעלו המסלול הפנורמי שעובר דרך הכפרים של Carate, Garzola, Molgisio, Masnate ו Tregola, חזרו אל Greenway ב-Mezzagra. זה מוסיף 2.2 ק"מ אל ההליכה.

חלק שלישי: Isola di Ossuccio – Imbarcadero di Lenno

לאחר שעזבו את הכביש הראשי משמאלכם, תלכו אל הגשר על פני  Perlana torrente אל הכפר העתיק של  Campo.

אתם עוברים את הכניסה ל-Villa Monastero ודרך רחובות צפצופים עד לשביל על פני Dosso di Lavedo המשתפל, עם אתר המחנה משמאלכם.

מול Alvergo Lavedo יש לכם את זכות הבחירה לכיוון  Villa Balbianello, או ישר על לאורך Greenway ל-Lido di Lenno.

המשיכו לאורך חזית האגם, תעברו על פני הווילות ההיסטוריות והכיכר עם כנסיית San Stefano ובית הטבילה  Baptistery of San Giovanni, כך תמגיעו אל המזח.

חלק רביעי: Imbarcadero di Lenno – Bolvedro di Tremezzo

ממזח Lenno יש גשר אל מעבר Pola torrente, המוביל אתכם אל קומונה של Tremezzo, והשביל עובר לאורך האגם מול מלון Hotel San Giorgio. תחזרו על ידי מסלול מרוצף וחצו את הכביש הראשי שוב ותתחילו לטפס אל Mezzegra.

אחרי כעשר דקות תגיעו לצומת T עם Via Pola ותפנו ימינה. במזלג הבא תקחו שמאלה לתוך הדרך הישן  Via Pola, ואחרי כנסיית  San Giuseppe.

תמשיכו לכיוון כנסיית S. Abbondio, שממנו אתם יכולים ליהנות מהנוף המרהיב של האגם וצוק Bellagio.

לאחר מכן אתם ממשיכים דרך Bonzanigo, עם Palazzo Brentano ההיסטורי. בצומת עם Brentano תתחילו את הירידה בחזרה לכיוון האגם, תפנו שמאלה לתוך דרך Via delle Gere *.

לאחר חציית הגשר מעל Torrente Bolvedro, תמשיכו למטה לכיוון האגם, ובסופו של דבר תגיעו לנמל הזעיר בחלק התחתון של  Monte Grappa.

* לחלופין, אם אתם רוצים ללכת גבוה יותר, אתם יכולים להמשיך בגובה זה לאורך המסלול שהולך דרך הכפרים Viano, Intignano, Volesio, Balogno, Susino ו Rogaro לפני הגעה אל Griante  בסוף Greenway del Lago (זה מוסיף 5.5 ק"מ לטיול).

חלק חמישי: Bolvedro di Tremezzo – Cadenabbia

השלב הסופי של Greenway del Lago הוא עובר לאורך חזית האגם, בעקבות המדרכה מוגנת, כי היא פועלת לצד הכביש הראשי.

ישר אחרי Bolvedro, בצד שמאל, תעברו ליד Villa La Quiete, ותמשיכו דרך הפארק של Villa Mayer.

בצאתכם מהפארק, תעברו מתחת לאכסדרה של מלון  La Darsena, ותמשיכו אל האגם, תעברו את תחנת המעבורת של Tremezzo, כדי להגיע למרכז הישן של Tremezzo עם ברים וחנויות.

חלק נעים של הטיול הזה – להכנס לכפר דרך הסמטאות, לחזור אל  Greenway ממש לפני מלון  Grand Hotel Tremezzo ו-Villa Carlotta.

לאחר Grand Hotel Cadenabbia המסלול עובר את מסוף המעבורת (כדאי לציין כאן את הכנסייה האנגליקנית All Saints, אשר שווה ביקור, אם היא פתוחה).

Greenway מסומן מסתיים ב-Lido, אבל אם אתם רוצים, אפשיר להמשיך ברגל ל-Menaggio, גם בעקבות החזית האגם  או לטפס למעלה ולעבור את הכפרים של Griante.

כדי לחזור לחניון ניתן להשתמש באוטובוס C10‪Tremezzo – p.zza fabio filzi‏ שיוצא מתחנת Tremezzo – Villa Carlotta ומגיע לתחנת  Colonno – Borgo delle Uve.

יציאה בשעות: 14:43, 15:48, 16:43, 17:08, 17:28, 19:13, 21:38–  אוטובוס אחרון

זמן נסיעה: כ-17 דקות (18 תחנות)

קישור למפה:  https://goo.gl/maps/HW36KW9BXCz82Hhb8

מאמר נגמר, אך שאלות נשארו?