יובנטוס כרטיסים

מעבר של כוכבי כדורגל אמור להיות מועיל לא רק ליובנטוס (Juventus FC), אלא ל-Serie A כולה. אליפות איטליה בהחלט תהפוך לפופלרית יותר, כך שהנהלה של הליגה בטוח תקבל בונוסים כספיים מ-Sky ו-Perform.

תכונות של הסכמים בין הליגה למועדוני הכדורגל

על פי החוזה של הליגה עם חברות, המשדרות את משחקיה, סוכם ש-Serie A תקבל 150 מיליון יורו אם תשיג כמות מוגדרת של מנויים ותעבור רמת הכנסות מסויימת.

מסלולים מוכנים לאיטליה ב87 שקלים

בנוסף, בסוף העונת 2017/18 הסתיים החוזה של Serie A עם נותן חסות TIM וחוזה חדש עדייו לא נחתם. כעת הנהלת הליגה יכולה לדרוש סכום גבוה יותר מלקוח פוטנציאלי.

עוד לפני שיובנטוס הציגה את רונאלדו (Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro) בפני הקהל, המועדון הודעיה על עליית מחירי כרטיסים ב-30% . צריך גם לזכור שיובנטוס תקבל נתח גבוה מחוזה של Serie A עם חברות שדור.

הקליקו כאן לבניית מסלול אישי

אך בשני המקרים קיימת תקרה: המועדון לא יכול לעבור רמה מסויימת של הכנסות בגלל קבילות של אצטדיון וסכום מוסכם, הרשום בחוזה עם חברות שדור.

אבל לא תהיה לה שום מגבלה מבחינת שיווק ומסחר, וכאן יש למועדון פוטנציאל ענקי. יובנטוס מאוד רחוקה ממועדונים הגדולים בכל מה שקשור לעסקאות עם נותני חסות.

בעונת 2016/17 עקב חוזים שונים:

  • מנצ’סטר יונייטד (Manchester United) הצליחה להרוויח 320 מיולון יורו;
  • ברצלונה (Barcelona) הרוויחה 288 מיליון;
  • ריאל (Real Madrid) הרוויח 2280 מיליון;
  • באיירן (Bayern) הרוויח 344 מיליון;
  • ההכנסות של יובנטוס הסתכמו ב-120 מיליון יורו בלבד.
כרטיסים ליובנטוס
בתמונה: כריסטיאנו רונאלדו תוך כדי משחק באצטדיון יובנטוס

למועדון יהיה קשה להשתוות למאנצ’סטר יונייטד ובאיירן אפילו כעבור 3 שנים, אבל בתקופה הזאת יובנטוס מסוגלת להוסיף עסקאות חסות על סך 75-100 מיליון יורו.

רכישה של רונאלדו תעלה פופולריות של המועדון מחוץ לאיטליה, שם ליובה אין הרבה ספונסורים. 40% מנותני חסות באים מאיטליה, כאשר אצל מנצ’סטר יונייטד, ריאל מדריד וברצלונה מדובר על מ-15-25%.

שיווק חולצות

החל מעונת 2015/16 נכנס לתוקף חוזה בין יובנטוס לנותן חסות לבוש חדש על סך 23.25 מיליון יורו לעונה. משך החוזה הוא 6 שנים. הסכום הזה ב-88% גבוה יותר מזה שהמועדון קיבל מחוזה יצרן לבוש הקודם.

סיבה נוספת להחלפת ספונסור הינה רצון לקבל יותר הכנסות ממוצרים עם סמל של יובנטוס כגון חולצות, צעיפים וכו’.

בואו לבנות יחד איתי את המסלול שלכם

זהו מהלך חכם, אשר יעזור בצורה משמעותית למועדון בשנים קרובות. ללא ספק, רכישה של כריסטיאנו רונאלדו תקדם את שיווק החולצות בכל העולם וחנות האיטנרנט של יובנטוס כבר עכשיו לא עומד בעומס של מזמינים.

מסלולים מוכנים לאיטליה ב87 שקלים

בהתחשב לכמות האוהדים, על פי סקר שנערך על ידי KPMG, צפוי שלקראת עונת 2019/20 מכירות של חולצות יעלו ב-12-20 מיליון יורו.

סך הכל, לפי הערכות שונות הכנסות מעסקאות מסחריות יכולות לעלות מ-120 ל-220 מיליון יורו ב-2-3 שנים הקרובות.

לסיכום

ללא ספק, הרכישה של רונאלדו הפכה את יובנטוס לפייבורטית בכל המסגרות בהן היא משתתפת. עם זאת, הכדורגל הינו בלתי צפוי והתוצאה תלויה משילוב של המון גורמים, כאשר את רובם לא ניתן לצפות מראש.

ההצלחה המסחרית של יובנטוס תלויה בין היתר מהצלחות שלה במגרש:

  • האם היא תמשיך את רצף את הנצחונות ב-Serie A;
  • והאם היא תוכל לזכות בליגת האלופות לראשונה מזה 20 שנה.

טקס הפתיחה של אצטדיון יובנטוס

מאמר נגמר, אך שאלות נשארו?