כפר הפרחים ספלו

ספלו, עיירה קטנה וקסומה הממוקמת על גבעה בלב חבל אומבריה שבאיטליה, היא אחת הערים המרתקות והיפות ביותר באזור. עם היסטוריה עשירה המתפרשת על פני תקופות רומיות ועד ימינו, ספלו מציעה למבקרים בה חוויה אותנטית של איטליה הכפרית, מלאה באוצרות אמנות, ארכיטקטורה מרשימה ונופים עוצרי נשימה.

איך להגיע לספלו

הדרך הנוחה ביותר להגיע לספלו היא ברכבת. תחנת הרכבת של העיר ממוקמת במרחק הליכה קצר ממרכז העיר העתיקה. ניתן להגיע לספלו בקלות מערים מרכזיות באומבריה כמו ספולטו (Spoleto) או פרוג'ה (Perugia). הנסיעה מספולטו, למשל, אורכת כ-30 דקות בלבד ועולה כ-4 יורו לכיוון. רכבות יוצאות בתדירות של פעם בשעה בערך, אך כדאי לבדוק את לוח הזמנים מראש.

תורידו מעצמכם את כל הדאגות שנוגעות לתכנון של הטיול שלכם לאיטליה - יחד עם המומחה שלנו תוכלו לבנות את המסלול המקיף והנוח ביותר, שכולל את כלל הפרטים הקטנים: קישורים ישירים ל-WAZE , חניות, חלוקה לפי ימים ומיקומים גיאוגרפיים, אטרקציות העיקריות והפחות מוכרות, מסעדות האוטנטיות. המלצות למקומות לינה מתוך מאגר של מקומות בדוקים. וכמובן קשר ישיר עם מומחה לטיולים באיטליה.   לבניית מסלול אישי לחצו כאן

למגיעים ברכב, ישנם מספר חניונים בשולי העיר העתיקה. עם זאת, יש לזכור כי מרכז העיר סגור לתנועת כלי רכב, ולכן יש להחנות מחוץ לחומות ולהמשיך ברגל.

כפר הפרחים ספלו

העונה הטובה ביותר לביקור

ספלו יפה בכל עונות השנה, אך לכל עונה יש את הקסם שלה. האביב והסתיו מציעים מזג אוויר נעים במיוחד לטיולים, עם טמפרטורות נוחות ונוף פורח. הקיץ חם יותר, אך זו העונה שבה העיר מתעוררת לחיים עם פסטיבלים ואירועים רבים.

אחד האירועים המרשימים ביותר בספלו הוא פסטיבל האינפיוראטה (Infiorata), המתקיים מדי שנה ביום ראשון התשיעי לאחר חג הפסחא. במהלך הפסטיבל הזה, רחובות העיר מכוסים בשטיחי פרחים מרהיבים, יצירות אמנות מורכבות העשויות מעלי כותרת צבעוניים. אלפי מתנדבים עובדים במשך הלילה כדי ליצור את השטיחים הללו, המושכים עשרות אלפי מבקרים מרחבי איטליה והעולם.

בנוסף, בחודשי הקיץ מתקיימת בעיר תחרות הפרחים השנתית, שבה תושבי העיר מקשטים את בתיהם ואת מרפסותיהם בסידורי פרחים מרהיבים. זוהי הזדמנות נהדרת לראות את העיר במלוא הדרה הפורח ולהתרשם מהיצירתיות והאסתטיקה של התושבים המקומיים.

כפר הפרחים ספלו

אתרים מרכזיים לביקור בספולטו

ספולטו עשירה באתרים היסטוריים ואמנותיים, המשקפים את המורשת העשירה שלה. הנה כמה מהמקומות שאסור לפספס:

שערי העיר הרומית 

העיר מוקפת בחומה רומית עתיקה, עם שלושה שערים מרשימים. השער המרשים ביותר הוא פורטה קונסולארה (Porta Consolare), שער רומי מפואר המהווה את הכניסה הראשית לעיר העתיקה. השער, שנבנה במאה הראשונה לספירה, מתנשא לגובה רב ומעוטר בפסלים רומיים מקוריים. שער נוסף שכדאי לבקר בו הוא שער ונוס (Porta Venere), המוקף בשני מגדלים תריסריים מרשימים. השער הזה נחשב לאחד השערים הרומיים השמורים ביותר באיטליה כולה.

כנסיית סנטה מריה מג'ורה (Chiesa di Santa Maria Maggiore) 

זוהי ללא ספק אחת האטרקציות המרכזיות של ספולטו. מבחוץ, הכנסייה נראית פשוטה יחסית, אך פנים הכנסייה מסתיר אוצר אמנותי יוצא דופן. הקפלה באראציאנה (Cappella Baglioni) בתוך הכנסייה מכילה סדרת פרסקאות מרהיבות מהמאה ה-16, יצירת המופת של הצייר פינטוריקיו (Pinturicchio). הפרסקאות, המתארות סצנות מחיי מריה, נחשבות לאחת היצירות החשובות ביותר של אמנות הרנסנס באומבריה.

ארמון העירייה (Palazzo Comunale) 

בניין מרשים זה, הממוקם בכיכר המרכזית של העיר, נבנה במאה ה-13 בסגנון גותי. במהלך השנים, הארמון עבר שיפוצים והרחבות, והיום הוא משמש כמוזיאון העירוני. בתוך הארמון, תוכלו לראות אוסף של יצירות אמנות מקומיות, כולל פסלי עץ, עבודות זהב, ופרסקאות.

לוג'יה של ארמון אורבני (Loggiato di Palazzo Urbani) 

מבנה מרשים זה, הידוע גם בשם ארמון קריסטיאני, נבנה בתחילת המאה ה-17 והיה הבניין הפרטי הגדול ביותר בעיר עד תחילת המאה ה-19. הלוג'יה העץ המפוארת שלו, הממוקמת מעל חצר אבן, היא דוגמה יפהפייה לארכיטקטורה של התקופה.

כפר הפרחים ספלו

מוזיאון האינפיוראטה 

למרות שפסטיבל האינפיוראטה מתקיים רק פעם בשנה, ניתן ללמוד על המסורת המרתקת הזו לאורך כל השנה במוזיאון המוקדש לנושא. המוזיאון מציג תמונות ווידאו של יצירות מהשנים הקודמות, ומסביר את התהליך המורכב של יצירת שטיחי הפרחים.

המצודה (Rocca Albornoziana) 

המצודה נבנתה במאה ה-14 כמבצר להגנה על העיר, וכיום היא ביתה של גלריית האמנות של המצודה. הגלריה מציגה תערוכות מתחלפות של אמנות עכשווית, כמו גם יצירות של אמנים מקומיים.

וילה רוטונדה (Villa Rotonda) 

וילה רוטונדה, שנבנתה על ידי האדריכל וינצ'נצו סקאמוצי במאה ה-16, היא דוגמה יוצאת דופן של האדריכלות הרנסנסית. הווילה מפורסמת בעיצוב המעגל שלה ובתקרת הפרסקו המרהיבה.

כפר הפרחים ספלו

אתרים נוספים ומקומות מעניינים בספלו

  1. הרחוב הרומי העתיק (Via Consolare): הרחוב הראשי של ספלו, המתפתל לאורך העיר העתיקה, שמר על תוואי הדרך הרומית המקורית. לאורך הרחוב, תמצאו מבנים היסטוריים, חנויות קטנות ובתי קפה מקסימים, וטיול לאורכו הוא כמו מסע בזמן, המשלב את ההיסטוריה העתיקה עם החיים המודרניים של העיר.
  2. כנסיית סנט'אנדראה (Chiesa di Sant'Andrea): הכנסייה הזו, הממוקמת בקצה הצפוני של העיר העתיקה, מכילה ציור קיר מרהיב של פינטוריקיו, המתאר את המדונה והילד עם קדושים. הציור, שנוצר בשנת 1508, הוא דוגמה נהדרת לסגנון הרנסנס האומברי.
  3. מגדל סן סברו (Torre di San Severo): מגדל זה, שנבנה במאה ה-13, הוא אחד המבנים הגבוהים ביותר בספלו. טיפוס במעלה המגדל מציע נוף פנורמי מרהיב של העיר והעמק שמסביבה, נקודת תצפית מושלמת לצילום תמונות של נוף אומבריה הקסום.
  4. שרידי התיאטרון הרומי (Resti del Teatro Romano): בקצה הדרומי של העיר נמצאים שרידי התיאטרון הרומי העתיק. למרות שנותרו רק חלקים קטנים מהמבנה המקורי, האתר מספק תובנה מרתקת על החיים בתקופה הרומית ועל חשיבותה של ספלו באותה תקופה.
  5. טיילת האקוודוקט (Passeggiata dell'Acquedotto): מסלול הליכה מקסים זה עוקב אחר תוואי האקוודוקט הרומי העתיק. הטיילת מתחילה ליד שער ונוס ומובילה לאורך צלע ההר, ומציעה נופים מרהיבים של העמק ושל הרי האפנינים. באביב, המסלול מתמלא בפריחה צבעונית של פרחי בר, מה שהופך אותו לחוויה בלתי נשכחת.
  6. גלריית האמנות העירונית (Pinacoteca Civica): הגלריה, הממוקמת בארמון העירייה, מציגה אוסף מרשים של ציורים ופסלים מהמאה ה-14 ועד המאה ה-19. האוסף כולל יצירות של אמנים מקומיים חשובים, ומספק תובנה מעמיקה על ההיסטוריה האמנותית של האזור.
  7. החומות העתיקות: אחת החוויות המיוחדות בספלו היא הליכה לאורך החומות העתיקות המקיפות את העיר. החומות, שנבנו בתקופה הרומית ושופצו במהלך ימי הביניים, מציעות נקודות תצפית נהדרות על העיר ועל הנוף הסובב אותה. ישנם מספר מסלולי הליכה המאפשרים לחקור חלקים שונים של החומות.

כפר הפרחים ספלו

טיול בספלו: חוויה ציורית ברחובות הציוריים

אחת החוויות המענגות ביותר בספלו היא פשוט לשוטט ברחובותיה הציוריים. העיר בנויה על מדרון גבעה, מה שיוצר רשת מרתקת של סמטאות צרות, מדרגות מקומרות, ושבילים.

הרחוב הראשי 

המסע מתחיל ברחוב הראשי, שמשנה את שמו לאורך הדרך: מ-Via Consolare ל-Via Cavour, ולבסוף ל-Via Garibaldi. לאורך הרחוב הזה תמצאו חנויות קטנות, בתי קפה ומסעדות. שימו לב לפרטים הארכיטקטוניים המרשימים של הבניינים – קשתות עתיקות, חלונות מעוטרים, ודלתות מגולפות.

סמטאות ציוריות 

מהרחוב הראשי מסתעפות סמטאות צרות רבות. אל תהססו לחקור אותן! כל פנייה עשויה להוביל לכיכר קטנה נסתרת, לגן פורח, או למרפסת עם נוף מרהיב. הסמטאות האלה, עם עציצי הפרחים הצבעוניים והכביסה המתנפנפת מעל, מספקות את התמונה הקלאסית של חיי היומיום באיטליה.

נקודות תצפית 

ככל שתטפסו גבוה יותר בעיר, כך יתגלו בפניכם נופים מרהיבים יותר של עמק אומבריה. ישנן מספר נקודות תצפית רשמיות, כמו הפיאצטה ג'וזפה מנצוני (Piazzetta Giuseppe Mazzini), המציעה נוף פנורמי מרהיב. אך גם הליכה לאורך החומות העתיקות מספקת נקודות מבט יפהפיות.

מסלול האקוודוקט 

לחובבי הטבע והנוף, מומלץ לטייל במסלול האקוודוקט (Acquedotto Romano). זהו מסלול הליכה נעים העוקב אחר תוואי האקוודוקט הרומי העתיק. המסלול מתחיל ליד שער ונוס ומציע נופים מרהיבים של הכפר והרי האפנינים. באביב, המסלול מתמלא בפריחה צבעונית של פרחי בר.

כפר הפרחים ספלו

חוויה גסטרונומית

ספולטו, כמו שאר אומבריה, ידועה במטבח המסורתי והאיכותי שלה. הנה כמה חוויות קולינריות שחובה לנסות:

מסעדות מקומיות

אחת המסעדות המומלצות היא "Osteria del Buchetto", מסעדה משפחתית קטנה שמציעה מנות מסורתיות של אומבריה. נסו את הניוקי עם גואנצ'לה ורוטב גורגונזולה, או את הקאצ'ו א פפה המסורתי.

שמן זית מקומי

ספולטו ידועה כ"עיר השמן", והיא מוקפת במטעי זיתים שמפיקים שמן זית איכותי במיוחד. בקרו באחד מבתי הבד המקומיים לטעימות שמן זית, או קנו בקבוק מזכרת טעימה מהביקור.

בר בונצ'י (Bar Bonci)

זהו מקום נהדר לארוחת בוקר או הפסקת קפה. נסו את הקפוצ'ינו המצוין שלהם יחד עם מאפה מתוק מקומי. בימי ראשון, זה המקום שבו התושבים המקומיים מתכנסים לשיחה ערה על ענייני היום.

תדמיינו לכם- אתם מטיילים באיטליה ויש לכם מסלול pdf מוכן, עם כל המידע הנחוץ עבורכם במקום אחד. חלוקה לפי ימים, אטרקציות, כתובות, חניונים, קישורים ישירים לוויז (ללא צורך בהכנסת הכתובות באיטלקית), מסעדות, המלצות למקומות לינה ועוד. פשוט להוריד מעצמכם את הלחץ- כל המידע הנחוץ במקום 1 נגיש וקל לתפעול.   לבחירת מסלול לחצו כאן

יינות אומבריה

אל תשכחו לטעום את היינות המקומיים של אומבריה. היין הלבן אורבייטו (Orvieto) והיין האדום סגרנטינו די מונטפלקו (Sagrantino di Montefalco) הם שניים מהיינות המפורסמים של האזור.

טיפים מעשיים

  • נעליים נוחות: ספלו ממוקמת על גבעה, ורוב הרחובות מרוצפים באבנים עתיקות. נעליים נוחות להליכה הן חובה!
  • שעות פתיחה: רוב החנויות והמסעדות בספלו סגורות בין 13:00 ל-16:00 בערך. תכננו את היום שלכם בהתאם.
  • אופניים חשמליים: לחובבי הרכיבה, ניתן לשכור אופניים חשמליים בעיר. זו דרך נהדרת לחקור את ספלו ואת הסביבה, במיוחד אם אתם רוצים להגיע לנקודות תצפית גבוהות יותר בקלות.
  • אירועים מקומיים: בדקו את לוח האירועים המקומי לפני הביקור. מלבד האינפיוראטה, ספלו מארחת פסטיבלים ואירועים רבים לאורך השנה, כולל פסטיבל היין והשמן בנובמבר.

כפר הפרחים ספלו

טיולי יום מספלו

  • אסיזי (Assisi): במרחק נסיעה של כ-20 דקות מספלו, אסיזי היא אחת הערים הקדושות ביותר באיטליה. היא ידועה כמקום הולדתו של סנט פרנסיס ומציעה אתרים מרשימים כמו הבזיליקה של סנט פרנסיס והמצודה הענקית רוקה מג'ורה.
  • פרוג'ה (Perugia): בירת מחוז אומבריה, פרוג'ה, נמצאת כ-40 דקות נסיעה מספלו. זוהי עיר אוניברסיטאית תוססת עם מרכז עתיק מרשים, מוזיאונים מעולים ופסטיבל הג'אז המפורסם שלה ביולי.
  • גוביו (Gubbio): עיר ימי-ביניימית מרשימה זו נמצאת כשעה נסיעה מספלו. גוביו ידועה בארמון הקונסולים המרשים שלה, ברכבל הייחודי המוביל למקדש על הר אינגינו, ובחגיגות חג המולד המסורתיות שלה.
  • אגם טרזימנו (Lake Trasimeno): הגדול באגמי מרכז איטליה, אגם טרזימנו נמצא כשעה נסיעה מספלו. זהו מקום נהדר לשייט, דיג, או סתם להירגע בכפרים הציוריים לחופיו.

השכרת רכבים באיטליה במחירים הכי אטרקטיביים ובלעדיים רק לגולשי האתר שלנו ב3 אופציות אפשריות: שתי חברות השכרת רכבים ישראליות המובילות בשוק ואופציה מיוחדת להשכרת רכב דרך סוכן אישי עם יחס VIP!   לבדיקת מחירים לחצו כאן

מאמר נגמר, אך שאלות נשארו?