האי של נפוליאון

איזולה ד'אלבה, הידוע גם בשם האי אלבה, הוא אי ים תיכוני השוכן באיטליה. זהו האי הגדול ביותר בארכיפלג הטוסקני והוא ממוקם בים הטירני, כ-20 קילומטרים מחופי איטליה היבשתית.
האי אלבה הוא חלק ממחוז ליבורנו במחוז טוסקנה. יש לו היסטוריה עשירה, עם עדויות למגורים אנושיים עוד מתקופות פרהיסטוריות. אחד הדמויות ההיסטוריות המפורסמות ביותר שלה הוא נפוליאון בונפרטה, שהוגלה לאלבה לאחר התפטרותו כקיסר צרפת בשנת 1814. הוא בילה קצת יותר מ-9 חודשים באי לפני שנמלט וחזר לשלטון לזמן קצר.

כיום, האי אלבה הוא יעד תיירותי פופולרי, הידוע ביופיו הטבעי, המים הצלולים והנופים הציוריים שלו. הוא מציע שילוב של חופים חוליים, צוקים סלעיים ויערות עבותים, מה שהופך אותו לאטרקטיבי עבור חובבי טבע וחובבי טבע.
העיירה והנמל המרכזיים באי היא Portoferraio, אליה מגיעים רוב המבקרים במעבורת מהיבשת. Portoferraio מציע רחובות מרוצפים מרוצפים, מבנים היסטוריים ונופים מדהימים של הים. עיירות בולטות נוספות באי כוללות את מרסיאנה מרינה, מרינה די קמפו וקפוליברי, כל אחת עם אופי ואטרקציות ייחודיות משלה.
בנוסף ליופי הטבעי שלו, האי אלבה מציע מגוון פעילויות למבקרים. אלה כוללים ספורט מים כמו שנורקלינג, צלילה ושייט, כמו גם טיולי הליכה, רכיבה על אופניים וחקר שבילי הטבע הרבים של האי. האי ידוע גם בייצור היין שלו, והמבקרים יכולים ליהנות מיינות ומטבח מקומיים במסעדות ובכרמים של האי.

האי של נפוליאון

האי של נפוליאון

איך להגיע לאי?

מעבורת: הדרך הפופולרית ביותר להגיע לאי אלבה היא באמצעות מעבורת. ישנם שירותי מעבורת זמינים ממספר נמלים ביבשת, כולל Piombino, שהוא הנמל הקרוב ביותר לאי. מעבורות יוצאות באופן קבוע מפיומבינו ולוקח כשעה להגיע לפורטופרראיו, הנמל הראשי באי אלבה. חברות מעבורות כמו Toremar, Moby Lines ו-Blu Navy מפעילות שירותים לאי.
קישור לאתר בו תוכלו להזמין מעבורת ולראות לוחות זמנים : https://www.directferries.com/elba.htm?&utm_source=google&utm_medium=cpc&dfgeoo=true&gclid=Cj0KCQjwyLGjBhDKARIsAFRNgW9J7nb3o_TtVIbVyPwuVZnVWMJ0D7ChSLvrfKcGTbVQKT6RO8ZyhwMaAkX6EALw_wcB&gclsrc=aw.ds4

האי של נפוליאון

מסלול יומי באי

התחילו את היום שלכם בפורטופראיו, העיירה והנמל הראשית של האי אלבה. טיילו לאורך טיילת חוף הים הציורית ותיהנו מנופי הנמל. בקרו במבצר מדיצ'י ההיסטורי, שמציע נופים פנורמיים של העיר והסביבה.
טיילו בעיר העתיקה של Portoferraio עם הרחובות הצרים, החנויות המקסימות ובתי הקפה שלה. בקרו ב-Villa dei Mulini, ביתו לשעבר של נפוליאון בונפרטה במהלך גלותו לאי. בווילה שוכן כיום מוזיאון המוקדש לנפוליאון ולתקופתו באלבה.
סעו לחוף Procchio, הממוקם על החוף הצפוני של האי. הירגעו על החוף החולי, שחו במים הצלולים וספגו את השמש. ישנם בתי קפה על החוף שבהם תוכלו לחטוף חטיף מהיר או ליהנות ממשקה מרענן.
לאחר מכן סעו או קחו מונית להר קאפאן, הפסגה הגבוהה ביותר באי אלבה. אתם יכול לטייל או לקחת רכבל לפסגה, שם תראו עם נופים עוצרי נשימה של האי והים שמסביב.
לאחר הירידה מהר קפאן, עשו את דרככם לעיירה המקסימה Marciana Marina על החוף המערבי של האי. טיילו בין  הרחובות הצבעוניים שלה, בקרו ב-Torre degli Appiani מהמאה ה-16,
את אחר הצהריים, אני ממליץ לבלות ברוגע  בחוף קאבולי, אחד החופים המפורסמים ביותר של אלבה הידוע במי הטורקיז הצלולים שלו. הקדישו זמן לשחייה ושיזוף על החוף החולי היפה, או אם אתם מרגישים הרפתקנים, נסה ספורט מים כמו שנורקלינג או גלישה. לאחר מכן  סעו או קחו מונית לעיירה קפוליברי, הממוקמת על ראש גבעה בחלק הדרום מזרחי של האי. לשוטט ברחובותיה הצרים של העיירה, שלאורכם חנויות המוכרות אומנות מקומית ומזכרות. תיהנו מארוחת ערב איטלקית מסורתית באחת המסעדות הנעימות בקפוליברי, תוך דגימת מנות ויינות מקומיים.
קישור מסלול: https://goo.gl/maps/Xovf2DyVcv4oP64n8
כמובן שההמלצה היא בהתאם לזמנים , אם זמנכם קצר אני ממלץ לכם להישאר באזור המרינה של העיר העתיקה Portoferraio ולהינות מהאווירה

מסלול יומי באי של נפוליאון

מסלול יומי באי של נפוליאון

איך להתנייד באי?

כדי לטייל ברחבי איזולה ד'אלבה ולעבור ממקום למקום, יש לכם  מספר אפשרויות תחבורה זמינות:
באי אלבה יש רשת אוטובוסים ציבוריים המחברת בין עיירות וכפרים שונים. אוטובוסים מופעלים על ידי חברת ATL (Azienda Trasporti Livornese) ומציעים שירותים קבועים ברחבי האי. מסוף האוטובוסים הראשי ממוקם בפורטופראיו, והמסלולים מכסים יעדים פופולריים כמו מרינה די קמפו, קפוליברי ומרציאנה מרינה. לוחות הזמנים של האוטובוסים עשויים להשתנות בהתאם לעונה, לכן רצוי לבדוק את לוחות הזמנים מראש.
אך ההמלצה שלנו אליכם היא לקחת מונית הן זמינות בקלות בעיקר בערים הגדולות ניתן למצוא בקלות עמדות מוניות במקומות כמו פורטופראיו, מרינה די קמפו וקפוליברי. מוניות מספקות אפשרות נוחה לנסיעות קצרות או אם אתם מעדיפים לא לנהוג. עם זאת, יש לזכור כי מחירי המוניות יכולים להיות גבוהים יחסית לאמצעי תחבורה אחרים

האי של נפוליאון

האי של נפוליאון

מאמר נגמר, אך שאלות נשארו?