יקבים מומלצים בטוסקנה

10 היקבים המומלצים ביותר בטוסקנה

יין וייצורו הוא חלק בלתי נפרד של טוסקנה, חשוב לא פחות מאומנות ואדריכלות. לכן, סיורי יין ותיירות חקלאית פופולריים בטוסקנה באותה מידה כמו סיורים בסנטה מריה דל פיורה (Santa Maria del Fiore) וגליריית אופיצי (Uffizi). אז למה שלא לבקר באחד היקבים?

אומרים שהיין הטוסקני אינו משכר והמטבח הטוסקני אינו משמין. אז הגיע הזמן לבדוק זאת. אנחנו נציג לכם 10 יקבים מצוינים מחלקים שונים של טוסקנה, אליהם ניתן להגיע בקלות ברכב שכור מפירנצה.

היקבים הטובים ביותר בטוסקנה

יקב לייצור קיאנטי – Castello di Verrazzano

טירת וראצנו (Verrazano), הנקראת על שם מגלה הארצות האיטלקי המפורסם, נחשבת למרכז התיירות החקלאית בטוסקנה המפורסם בזכות היינות קיאנטי האדומים יבשים שלו. תגלו כאן שורות אינסופיות של כרמים וגם את הטירה עצמה שנבנתה לפני 1000 שנה.

סיור בשפה האנגלית ב-Verrazano כולל ביקור באחוזה, מרתפים ויקבים. לאחר מכן, מתוכננות טעימות וארוחת צהריים, שם תוכלו לטעום את וראצנו קיאנטי קלאסיקו (Verrazzano Chianti Classico) ותגלו מה ההבדל בינו לבין וראצנו קיאנטי קלאסיקו ריזרבה (Verrazzano Chianti Classico Riserva ) ויינות אחרים.

כל סוגי הסיורים בטירה דומים זה לזה וההבדל ביניהם הוא רק בשעות הביקור וכמות האוכל. עם זאת, גם אחרי ארוחות קטנות לא תישארו רעבים כי בתור נשנושים תקבלו כאן קרוסטיני טוסקני, גבינות כבשים פקורינו וקפרינו – גבינה העשויה מחלב עיזים ומעדנים נוספים של המטבח הטוסקני.

 

כרמים ויקב Montefioralle Winery

היקב המשפחתי למרגלות גבעת מונטיפיורלה (Montefioralle) הוא אחד ממאות היצרנים הקטנים של קיאנטי קלאסיקו ווין סנטו. בעלי היקב מאוהבים בעשייתם ורוצים להעביר את האהבה שלהם למבקרים.

בסיור יספרו לכם על שלבי ייצור היין, החל מריסוק ענבים ועד ביקבוק, וכמובן יערכו טעימות באולם שמעל המרתף או באוויר הפתוח בין הגפנים.

יקב זה הוא מקום קטן, לכן מתייחסים כאן לכל אורח כמו למלך, אך כדאי להירשם מראש מכיוון שבמהלך העונה הוא מסוגל לארח לא יותר מ-3-4 קבוצות ביום.

מיקום: כפר Montefioralle

 

יקב Tenute Guicciardini Strozzi

בעלי אחוזת קוזונה (Cusona), צאצאיה של משפחה האצולה גויצ'יארדיני וסטרוצי, מציעים לתיירים יין מהכרמים של סן ג'ימיניאנו (San Gimignano), בולגרי (Bolgheri) ומארמי (Marmi).

בנוסף לקיאנטי המסורתי, במרתפים שלה מאוחסנים 22 סוגי יינות. להלן כמה מהם:

         אוקרה – הדם של האדמה.

         גראפה בטעם וניחוח חזקים.

         יין מבעבע Cusona Brut.

         ורנציו די סן ג'ימיניאנו (Vernaccia di San Gimignano) העתיק, שהוזכר על ידי דנטה אליגיירי המפורסם ולורנצו המפואר.

מיקום: San Gimignano, מחוז Siena.

Guicciardini Strozzi

יקב של יין לבן BuonamicoTenuta

אומרים שמונטקרלו די לוקה (Montecarlo di Lucca) הוא "אי לבן בים האדום של טוסקנה". במילים אחרות, כאן מייצרים יינות לבנים שאינם אופיינים לאזור זה. באחוזת בואנמיקו (Buonamico) ניתן לטעום מזנים הלבנים האיכותיים ביותר של מונטקרלו ביאנקו (Montecarlo Bianco), ורמנטינו (Vermentino) ווזרי (Vasari).

תוכלו לטעום פה גם את היינות האדומים מזן סנג'ובזה כגון מוטנקרלו רוסו (Montecarlo Rosso), דיה רוזה (Dea Rosa) הורוד וספומנטי (Spumanti) המבעבע.

בנוסף לסיורים וטעימות מסורתיות, ביקב פועלים מרכז הבריאות ואתר הנופש בואנמיקו (Buonamico).

מיקום: קומונת Montecarlo, מחוז Luca.

 

יקב משפחתי PodereIl Cocco

יקב של משפחת בינדי באזור מונטלצ'ינו (Montalcino) מורכב משני כרמים בגובה של 300 ו-600 מ' מעל פני הים, מטעי זיתים ומרתף. חקלאים מספרים לתיירים על נבכי מלאכתם וגאים מאוד בכך שהם מעבדים את האדמה רק בשיטות אורגניות.

בעת הטעימות שנערכות ביקב זה, תכירו את ברונלו די מונטלצ'ינו (Brunello di Montalcino) הסולידי, את רוסו די מונטלצ'ינו (Rosso di Montalcino) הצעיר ואת ברונלו גראפה (Brunello Grappa) העשוי מגפת הענבים.

הבעלים הם מסבירי פנים ויפנקו אתכם בארוחת ערב בשולחן גדול שעומד במרתף, המזכיר את תקופת האיכרים, ויזמינו להתארח בבית ההארחה בשטח היקב.

מיקום: קומונת Montalcino, מחוז Siena.

 

יקב Ciacci Piccolomini d'Aragona

במורדות הדרומיים של ואל ד'אורסיה (Val d'Orcia) נמצאים האחוזה והכרמים של צ'יאצי פיקולומיני ד'אראגונה (Ciacci Piccolomini d'Aragona). כאן מגדלים זני ענבים מסוג סנג'ובזה (Sangiovese), כולל סנגיובזה גרוסו (Sangiovese Grosso) העתיק עם אשכולות דלילים וקליפה עבה.

בחווה שני יקבים: מרתף עתיק מהמאה ה-17, בו מתיישנים היינות העתיקים, ומתחם מולינלו (Molinello) החדש שנבנה תוך כדי שימוש בטכנולוגיות החדנשיות ביותר.

מומחים בדירוג יינות משבחים ללא הרף את מוצרי האחוזה: הן את הברונלו די מונטלצ'ינו פיאנרוסו (Brunello di Montalcino Pianrosso) הקלאסי, שאינו מיוצר בכל שנה, וכן את ה-Ateo San'Antimo הייחודי, יין "אתאיסט", שנוצר לראשונה בשנת 1989.

מיקום: Castelnuovo del Abate, קומונת Montalcino, מחוז Siena.

Ciacci Piccolomini d' Aragona

יקב Villa La Ripa

וילה La Ripa, אשר נבנתה בשנת 1558, נרכשה על ידי רופא נוירולוג לוצי שהפך אותה ליקב משגשג ולחלום חייו. בנוסף לסנג'ובזה (Sangiovese), מגדלים כאן טרביאנו (Trebbiano), סירה (Syrah) ומלבזיה (Malvasia) – הזן הזה מאוד אוהב את האקלים של מחוז ארצו (Arezzo).

מזנים אלה  מייצרים יינות לבנים (Namaste), יינות ורדים (Spazio libero; Peconio, Psyco) ויין פירות מתובל Syrah-Syrah.

סניור לוצי תמיד אומר כי יין הוא כמו תינוק כאשר הוא מתכוון לאבולוציה ההדרגתית של התירוש והקרבה האינסופית של "הוריו".

בעת הסיור, התיירים מבקרים כמעט בכל פינה בוילה, מגלים את ההיסטוריה שלה וטועמים משלושת סוגי היין שמוגשים עם ברוסקטות, גבינה ושמן זית.

מיקום: ארצו (Arezzo), בירת מחוז ארצו (Arezzo).

יקב Fattoria al Dotto

את יקב אל דוטו (al Dotto) טיפחו כמה דורות של אותה משפחה. נציגו הוותיק ביותר הוא ג'קומו ברטוצ'לי.

אהבה לחקלאות ולגפן, רוחות עונתיות חמות ומדרונות דרומיים משופעים מסייעים ביצור מוצרים נפלאים כגון סנג'ובזה (Sangiovese) אדום, Carillus מעולה, Vermentio di Toscana ירקרק ו-Rosapenna בטעם פירות יער.

ניתן להגיע לכאן בקלות באוטובוס שיוצא מעיירת לוקה (Lucca). האורחים מבקרים בכרמים ומטעי זיתים, מתחקים אחר תהליך ייצור היין מבציר הענבים ועד למרתף. הטעימות נערכות לצד ארוחת צהריים באווירה נעימה.

במאי פטורי אל דוטו (Fattori al Dotto) מארחת חג אביב מסורתי – ערב של אוכל, יין ומוזיקה, כאשר ההכנסות ממנו מועברות לקרן צדקה.

מיקום: לוקה (Lucca), בירת מחוז לוקה (Lucca).

 

יקב Poliziano

נובילה די מונטפולצ'נו (Nobile di Montepulciano) האצילי, רוסו די מונטפולצ'נו (Rosso di Montepulciano) ווין סנטו (Vin Santo) המתוק הם הגאווה של אחוזת פולוציאנו (Poliziano).

שלוש דורות של משפחת קרלטי עוקבים אחר איכות היין ביקב שלהם. הם גם חוקרים וזורעים את הזן המקומי Prugnolo Gentile שנחשב למשובח יותר מסנג'ובזה (Sangiovese). כל התוצאות של מחקרים אלה נמצאות בארכיון הזמין למבקרים.

ביקב זה ניתן להזמין סיור מראש. אבל הבעלים מאמינים כי יין טוב מוכר את עצמו לבד, ולכן הם עורכים טעימות קטנות בחינם וללא הרשמה מראש.

מיקום: Montepulciano, מחוז Siena.

 

יקב Fattoria Terre del Marchesato

"אדמות של המרקיז" – כך נקרא היקב הטוסקני הזה. ההיסטוריה שלו מתחילה בסך הכל מלפני 50 שנה מרכישת חלקת האדמה בעיירת בולגרי (Bolgheri) על ידי חקלאי פשוט בשם אמיליו אצל המרקיז האצילי.

כיום נכדו ממשיך במלאכתו של אמליו ואף קרא לסוגי היינות החדשים בשמו של סבא – אמיליו פרימו ביאנקו (Emilio Primo Bianco) ואמיליו פרימו רוסו (Emilio Primo Rosso). גם למרקיז היה מזל – שמו הוענק ליין Grappa Del Marchesato ולברנדי Del Marchesato.

היקפי הייצור ביקב עדיין קטנים, אך המבקרים מציינים יתרונות משמעותיים באיכות השמקאות ביחס למחירם.

מיקום: Bolgheri, קומונת Castagneto Carducci, מחוז Livorno.

Terre del Marchesato