אזורים של איטליה

איטליה מתאפיינת במגוון רב של נופים, תרבויות ואטרקציות בין 20 המחוזות שלה. נסקור כאן את המחוזות השונים באיטליה, נתאר בקצרה מה מאפיין אותם ומה כדאי לראות ולעשות בכל אחד מהם. המטרה היא לתת לקוראים טעימה מהיכרות ראשונית עם מגוון האפשרויות התיירותיות שמציעה איטליה. המחוזות השונים מזמינים לטיולים, טעימות אוכל ויין, חוויות תרבות, היסטוריה ונופש בטבע.

אזורים של איטליה

כל שם של מחוז בכתבה – קישור לכתבה גדולה אודות אותו מחוז!

אברוצו (Abruzzo) – מחוז אברוצו ממוקם במרכז איטליה, עם נופים הרריים וכפרים ציוריים. העיר המרכזית היא לאקווילה. באברוצו כדאי לטייל בהרי האפנינים, לבקר בפארק הלאומי גרן סאסו ולראות את החי והצומח באזור. מומלץ ליהנות מהאוכל הכפרי והפשוט המבוסס על חיטה, ירקות ובשר. זו גם אפשרות טובה לנופש תיירותי זול יחסית.

תורידו מעצמכם את כל הדאגות שנוגעות לתכנון של הטיול שלכם לאיטליה - יחד עם המומחה שלנו תוכלו לבנות את המסלול המקיף והנוח ביותר, שכולל את כלל הפרטים הקטנים: קישורים ישירים ל-WAZE , חניות, חלוקה לפי ימים ומיקומים גיאוגרפיים, אטרקציות העיקריות והפחות מוכרות, מסעדות האוטנטיות. המלצות למקומות לינה מתוך מאגר של מקומות בדוקים. וכמובן קשר ישיר עם מומחה לטיולים באיטליה.   לבניית מסלול אישי לחצו כאן

בזיליקטה (Basilicata) – מחוז דרומי עם נופים הרריים ויערות. האטרקציה המרכזית היא העיר העתיקה מאטרה, אחת הערים העתיקות בעולם. כדאי לסייר ברובעי המערות והבתים החצובים בסלע ולחוות את ההיסטוריה והתרבות הייחודית. מומלץ למי שאוהב את הכפרים והטבע.

קלבריה (Calabria) – המחוז של קצה "המגף" של איטליה, עם חופים כחולים ונקיים לאורך הים הטירני והים האיוני. כדאי לבקר בעיירה הציורית טרופאה, לטייל בפארק הלאומי לה סילה ולבלות זמן על החוף. מומלץ למי שרוצה חופשה של טבע וים הרחק מהתיירים.

קמפניה (Campania) – מחוז דרומי עם הר הגעש וזוב הפעיל, העיר הגדולה נאפולי, וחוף אמאלפי היפהפה עם כפרי הדייגים הציוריים. זה המקום לראות את העתיקות בפומפיי, לטייל באי קאפרי, ולטעום פיצה ומוצרלה מקומיים. מומלץ בחום לחובבי היסטוריה וחופים.

אמיליה רומאניה (Emilia-Romagna) – מחוז בצפון איטליה הידוע באוכל האיטלקי שלו – פרמזן, פרושוטו ועוד. כדאי לבקר בערים היפות כמו בולוניה, פארמה ולראות מוזיאונים וכנסיות. אזור מאד מומלץ לחובבי אוכל ותרבות.

תדמיינו לכם- אתם מטיילים באיטליה ויש לכם מסלול pdf מוכן, עם כל המידע הנחוץ עבורכם במקום אחד. חלוקה לפי ימים, אטרקציות, כתובות, חניונים, קישורים ישירים לוויז (ללא צורך בהכנסת הכתובות באיטלקית), מסעדות, המלצות למקומות לינה ועוד. פשוט להוריד מעצמכם את הלחץ- כל המידע הנחוץ במקום 1 נגיש וקל לתפעול.   לבחירת מסלול לחצו כאן

פריולי ונציה ג'וליה (Friuli-Venezia Giulia) – מחוז צפוני סמוך לגבול עם סלובניה, עם נופים הרריים ועמקי יין. העיר המרכזית היא טריאסטה. כדאי לטייל באזורי הכרמים והכפרים ההרריים וליהנות מהנוף. מומלץ למי שרוצה לצאת מהשביל המתוייר.

לאציו (Lazio) – המחוז של רומא, בירת איטליה. חובה לבקר בקולוסיאום, בכיכרות היפות ובמוזיאונים של רומא. גם את שרידי אוסטיה אנטיקה העתיקים כדאי לראות. מיועד לחובבי היסטוריה ותרבות עשירה.

ליגוריה (Liguria) – חבל ארץ צר בין ההרים לים ליד גבול צרפת. האזור מפורסם בזכות הכפרים היפים של חמש הארצות (צ'ינקווה טרה) והעיר הנמל גנובה. מומלץ לשוט בסירה במפרץ, לטעום פוקצ'ה וליהנות מהנוף היפהפה.

לומברדיה (Lombardia) – המחוז של מילאנו, עם האגמים המפורסמים קומו, גארדה ומאג'ורה. מומלץ לבקר במילאנו, לשוט באגמים ולבלות בכפרים של האזור. גם את אגם אורטה הקטן והרומנטי כדאי לראות. המלצה לחובבי נוף וטבע.

השכרת רכבים באיטליה במחירים הכי אטרקטיביים ובלעדיים רק לגולשי האתר שלנו ב3 אופציות אפשריות: שתי חברות השכרת רכבים ישראליות המובילות בשוק ואופציה מיוחדת להשכרת רכב דרך סוכן אישי עם יחס VIP!   לבדיקת מחירים לחצו כאן

מארקה (Marche) – מחוז מרכזי לא תיירותי, עם חופי האדריאטי והרי האפנינים. העיר אורבינו יפה מאוד ומזמינה לביקור. אפשר ללכת לחוף או לטייל בהרים במחיר זול. מומלץ לתרמילאים ולמי שרוצה שקט.

מוליזה (Molise) – מחוז קטן ובלתי מוכר בדרום איטליה. ניתן לבקר בעיירה החופית טרמולי או לטייל בכפרים ההרריים הנידחים של האזור. מומלץ למי שמחפש חוויה איטלקית אותנטית הרחק מקהלי התיירים.

פיימונטה (Piemonte) – מחוז צפוני עם בירת התרבות טורינו וגבעות יין מפורסמות כמו ברולו וברברסקו. מומלץ לטעום יינות וטרופלים, לבקר במוזיאונים של טורינו וליהנות מהנוף. המקום המושלם לחובבי יין ותרבות.

פוליה (Puglia) – מחוז ב"עקב" איטליה עם כפרי הטרולי הייחודיים והעיירות הלבנות המקסימות. מומלץ ללון במלון בוטיק כפרי, לבקר באלברובלו וליהנות מחופי הים הנקיים והיפים של האזור.

סרדיניה (Sardegna) – האי השני בגודלו בים התיכון, עם חופים כחולים ומים צלולים מדהימים. מומלץ לנפוש בחוף קוסטה סמרלדה, לבקר בבירה קליארי וליהנות ממטעמי הים הטריים. גן עדן לחובבי חופים.

סיציליה (Sicilia) – האי הגדול והמגוון של סיציליה מציע חופים, עתיקות יווניות ורומיות וערים בארוקיות יפות. מומלץ לנסוע ברחבי האי, מפלרמו לסירקוזה וטאורמינה ולחוות את התרבות העשירה והטבע.

הקבוצות הכי גדולות לטיולים באיטליה בפייסבוק וב- WhatsApp בהן תוכלו למצוא טיפ שבועי מהמומחים שלנו, מקומות מיוחדים ונדירים שלא תמצאו בשום מקום אחר, אפשרות לקבל תשובות לשאלות מהמומחים שלנו ומהמטיילים המנוסים ביותר, מבצעים בלעדיים להשכרת רכב, מבחר מסלולים של מטיילים משתפים, ועוד המון מידע שישפר את הטיול שלכם לאיטליה!   להצטרפות לקהילות של ׳המומחים לאיטליה׳ לחצו כאן

טוסקנה (Toscana) – מחוז אהוב עם נופי גבעות וכפרים ציוריים. פירנצה, פיזה וסיינה הן ערים חובה למטייל באיטליה. מומלץ לשלב טיולים בכפרים, טעימות יין קיאנטי ואוכל מקומי טוסקני.

טרנטינו-אלטו אדיג'ה (Trentino-Alto Adige) – מחוז הררי עם הטבע המרשים של הדולומיטים. אפשר ללכת בשבילי ההליכה ולעשות סקי בחורף. מומלץ לחובבי טבע וספורט אתגרי.

אומבריה (Umbria) – "לב ירוק" של איטליה, מזמין לטיולים בין כפרים עתיקים ונוף כפרי מדהים. אסיזי וספולטו הן ערים יפות במיוחד. מומלץ למי שאוהב טיולים רגועים ונוף.

ונטו (Veneto) – מחוז עם העיר הייחודית ונציה, העיר הרומנטית ורונה וחופי אגם גארדה. כדאי לשוט בגונדולה בוונציה, לטעום יין פרוסקו ולהירגע בכפרים של האזור. מומלץ לרומנטיקנים ולמשפחות.

עמק אוסטה ואלה ד'אוסטה (Valle d’Aosta) – מחוז קטן והררי עם הרי האלפים המרשימים ואתרי סקי מפורסמים. אפשר לעשות טיולי קיץ וחורף בהרים וליהנות מהנופים המרהיבים. גן עדן לחובבי טבע וסקי.

אזורים באיטליה

אזורים באיטליה

תורידו מעצמכם את כל הדאגות שנוגעות לתכנון של הטיול שלכם לאיטליה - יחד עם המומחה שלנו תוכלו לבנות את המסלול המקיף והנוח ביותר, שכולל את כלל הפרטים הקטנים: קישורים ישירים ל-WAZE , חניות, חלוקה לפי ימים ומיקומים גיאוגרפיים, אטרקציות העיקריות והפחות מוכרות, מסעדות האוטנטיות. המלצות למקומות לינה מתוך מאגר של מקומות בדוקים. וכמובן קשר ישיר עם מומחה לטיולים באיטליה.   לבניית מסלול אישי לחצו כאן